Ingen skatt, men några rostiga spikar

Igår kväll påbörjade vi blombänken runt stenarna nere på gräsmattan mot vägen. Fick några pioner av Johnnys föräldrar som måste ner i jorden. Återanvände växtsäckarna från växthuset. Var nog en hel del rötter i jorden, men det fick duga. Man tager vad man haver. Efter det tog jag fram metalldetektorn. Var så länge sedan jag gått omkring med den. Är dock lite tråkigt att gå här runt på gården, hittar mest gamla spikar överallt. Och då menar jag precis överallt. Gårdagens fynd saldo blev inte häft, några spikar hittade jag ju förstås och lite annat smått metall skrot.  
 
 
Om man har lite fantasi så kan man inbilla sig att det här är ett bältesspänne, men troligen är det bara en rostig gammal metall bit. Men man vet ju förstås aldrig, formen och storleken är ju den rätta. 
 
 
Drömmen är fortfarande att hitta gamla mynt, men för att göra det måste jag nog säkert leta någon annanstans än här på gården. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0