Lillajulsgranen på plats

Det blev en riktig julpynts dag igår. Dessutom hann jag dammsuga och baka lite också. Flyttade också på alla muminkoppar och saker, vart de hamnade får ni se en annan dag. Det blev lite tomt i tallrikshyllan då muminsakerna flyttade på sig. Några tomtar och stjärnor piggar nu upp skåpet, kanske någon julblomma ännu får plats där. Lillajulsgranen kom sig också in till sist. Det var inte så lätt att hitta den "perfekta" granen. Tur var ju att den inte behövde vara så perfekt som den stora julgranen. Skulle ha tagit flera timmar att hitta en sådan.
 
 
 
Tyckte det var länge sedan mamma och pappa varit hit på kaffe så bjöd in dem samt Johnnys mamma på kaffe på kvällen. Det började kännas länge sedan vi haft gäster, inte på hela hösten tror jag. 
 
Jag bakade småbröd av pepparkaksdeg och Johnny fixade till några julstjärnor, gott blev det!
 
 
Det blev en riktigt trevlig kväll! Till och med Whiskas vågade sig ner till sist och lade sig till ro i soffan bredvid pappa. Sällan hon är så sällskaplig. Kanske hon tyckte det var roligt med "frömand". 
 
Idag ska jag tömma loppisbordet. Säger som sist, det löns inte att ha ett loppisbord i två veckor, skulle ha räckt med en. Men nu är det som det är, har ju nog sålt något den här sista veckan, men flera dagar har jag knappt sålt något alls. Nästa gång vill jag nog gärna ha ett bord längre fram i lokalen. Får hoppas någon köper något ännu idag. Före jag åker och tömmer bordet blir det förmiddagsjumppa på gymmet. Ikväll är det dags för nattjobb.
 
Önskar er alla en trevlig helg och en fin lillajul!
 

Kommentarer
Postat av: iza svenningsson

Gud så snyggt med granen! Och så enkelt :-)

Svar: Tack! Jo det enkla blir oftast bäst 😊
Caroline

2016-11-25 @ 09:45:49
URL: http://izahannaelin.se/
Postat av: Petra

Varifrån är den fina Uggla-lampan?

Svar: Lampan har min sambo gjort. Ja visst är den fin! 😊
Caroline

2016-11-25 @ 09:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0