Julpynten smyger sig fram

Idag blir det en "hemmadag". Direkt efter frukost började jag städa lite smått, medicinskåpet hade nog inte blivit rensat på flera år, mitt i allt rymdes det in ännu mera saker då halva skåpet tömdes på skräp och gamla mediciner. Byrån i sovrummet såg också skräpig ut, efter en stund hade jag fyllt en halv plastpåse med skräp. Samtidigt som jag städar kommer det också fram mer och mer julpynt, snart tittar nog en och annan tomte fram. Än så länge har jag en stor hög med julpynt på biljardbordet, nu gäller det att fundera var jag ska lägga allt pynt. 
 
 
I sovrumsfönstret har det kommit upp två stjärnor på fot, äntligen hittade jag det perfekta fönstret att ställa dem i. Gardinerna får hänga kvar, de passar ju lika bra till sommar som till vinter. I år vill jag inte ha några tunga röda gardiner någonstans. Det får gärna vara ljusa eller vita gardiner som släpper in en gnutta ljus, det känns onödigt att göra det mörkare här inne då det redan känns som om det är natt mest hela tiden. 
 
 
Den här mossbekrädda granen hänger med ännu, tycker den är så fin. I år får den stå i sovrummet. Borde ta mig en sväng till skogs också för att hämta in en lillajulsgran, men det regniga och blåsiga vädret avskräcker lite. Dock är det ju lättare att gå i skogen nu än om det var en halv meter med snö där. Måste ju tänka lite positivt, hehe. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0