Kalasförberedelser och andra funderingar

Här jobbas det för fullt samtidigt som jag förbereder inför kalas. Blir kalas nu i dagarna två, som vanligt oberoende vad jag fyller. Blev lite smått stressigt då jag förstås måste jobba just dagen före samt idag och imorgon, men nog ska det gå. På onsdag kväll då jag skulle gå och sova kände jag stressen komma, pulsen steg, men jag kunde lugna ner mig och inte tänka på allt jag måste göra följande dag. Det är ju så onödigt att stressa upp sig för ingenting. Ibland är det dock lättare sagt än gjort. Jag känner dock mig själv så bra så jag vet att jag åtminstone vill ha något att bjuda på då jag bjudit gäster, ja vem vill inte det, och några varv med dammsugaren är ett måste. Har man inte städat på två veckor och det ligger oststrimlor och kattmat över halva köksgolvet så vill man nog inte bjuda in någon innan dammsugaren fått göra sitt. 
 
 
Gården får se ut som den gör, med ogräs lite här och där. Någon vacker blomma sticker dock upp på vissa ställen och förgyller tillvaron lite grann. 
 
 
Körsbärsträdet har också börjat blomma, får se om vi får några körsbär i år. 
 
 
Nu väntar jag på en rolig helg och sedan har jag bara en vecka kvar tills semestern börjar. Tänk vad tiden har gått snabbt, snart är juni månad här och det är sommar på riktigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0