Rör, grillbiff och en spelkväll

Igår blev det en dag här hemma. Skön start på semestern. Gick i nattlinnet hela förmiddagen. Sedan gick vi ut på gården och tinade upp några rör. Vi har en brunn mitt på gården dit allt smältvatten rinner, men den har varit helt igenfryst en längre tid. Snart är våren här och då är det ju bra om smältvattnet har någonstans att rinna, vill ju inte ha en sjö mitt på gården. Såg att de lovat plusgrader nu en lång tid framöver så var nog dags att tina upp brunnen och rören. 
 
 
Det tog en god stund att få rören upptinade, men det gick nog till sist. Det ena röret går rakt igenom uthuset (eller under), skulle inte vara roligt om allt vatten rann in i uthuset. Är nog bättre om det rinner under uthuset istället. 
 
Lite senare mot kvällen kom Johnnys föräldrar efter oss och så for vi till Tesses Café där vi blev bjudna på mat. Denna gång blev det ingen pizza för mig, tog en grillbiff med grönsaker istället. Riktigt gott! Jag är ju ingen "sås människa" så tyckte det var gott med kryddsmör på biffen istället för en sås.
 
 
Sedan blev det några omgångar Ticket to Ride på Målarbackan. 
 
 
Idag är det en grå söndag. Vi tänkte dock liva upp stämningen lite och åka till simhallen. Tror dock inte det blir någon simning för mig, brukar vara roligare att vara på gymsidan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0