Lyxig frukost, dragracing och kaffefrömand

Gårdagen började bra med en lyxig "hotellfrukost" här hemma. Medan jag ville sova lite längre passade Johnny på att fixa frukosten. Mätt blev jag!
 
 
Då klockan närmade sig tolv for vi iväg till Maxmo och Nabben där det ordnades snöskoter dragracing. De hade lite problem med starten, men då tävlingen väl kom igång var det intressant att se på. Visserligen frös jag om fötterna så jag trodde att tårna skulle falla bort, men är ganska van att frysa om fötterna. Solen värmde dock skönt på benen. Var första (och säkert sista) gången jag var ute på isen i år.
 
 
Vi såg bara första omgången, sedan hade vi sett tillräckligt. For hem och förberedde oss för de kommande gästerna. På kvällen kom Linda-Marie med familj hit. Det var full rulle direkt. Molly och Whiskas visade sig faktiskt lite mera den här gången fastän de var snabba att gömma sig under soffan. De var inte lika rädda för de små som de brukar vara.
 
 
Det var dock svårt att fånga någon av gästerna på bild då det var full fart hela tiden. De yngre blev glada över varsitt påskägg som påskharen hade lämnat här. Gott med choklad tyckte de båda.
 
 
En riktigt bra lördag. Idag har vi inga speciella planer förutom att Johnny måste fara och köpa byxor. Han lyckades på något konstigt sätt laga sönder två par igår så nu är han i princip byxlös. En långpromenad skulle inte vara helt fel en solig dag som denna, men misstänker att solen försvunnit till kvällen.
 
Ha en bra söndag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Veronica Wallgren

Ser verkligen ut som en härlig lördag! :)

2016-03-20 @ 09:54:01
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0