Lite annorlunda

Här är köket idag.
 
Nuvarande kök/vardagsrum/matplats.
 
Här i hörnet går trappan upp till vinden idag.
 
Ruttna stockar.
 
Här, där väggen med de fina tapeterna står, finns dörren till badrummet idag.
 
I vardagsrummet. Idag har vi lite mindre bråte i soffan. Dessutom är det inget fönster där utan en dörr.
 
Där i hörnet, bakom stolen, står vår "kakelugn" idag. Eller pönttöuuni är väl det rätta namnet skulle jag tro.
 
Köket som idag är badrum. Man känner inte igen sig. Minns bara luckan som gick ner till jordkällaren, den fick man inte gå så nära då det var ruttet runt om. Dessutom fanns det mögel i golvet. Som tur är allt sådant bortrivet idag. 
 
Det var då det. Roligt att se tillbaka och minnas gamla tider...eller gamla och gamla, 7 år sedan är det ju. Visst hade huset en viss charm redan då, vissa detaljer har vi bevarat, andra detaljer skulle jag idag gärna ha bevarat. Det blev som det blev, och bra blev det ju till sist. En viss stockvägg här nere skulle jag dock ha velat lämna framme, innerdörrarna skulle jag gärna ha velat ha gamla (har dock inte slängt bort några gamla dörrar, de finns nog bevarade), men det är småsaker. Huvudsaken vi trivs i vårt hus ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0