Naturskönt i skogen

Syrenerna som jag plockade in i måndags hade gjort sitt, de luktade heller inte så gott mera. Tog en promenad i den egna skogen och såg att liljekonvaljerna blommade.
 
 
På samma gång såg jag andra, inte lika natursköna saker i skogen. Förstår inte varför man "förr i tiden" grävde ner skräp lite här och där. Okej om man faktiskt grävde ner det djupt i marken, men så här ytligt ovanpå...ja fint är det inte. Plast förmultnar ju inte i första taget. Stör mig på skräpet varje gång jag ser det. Men det är väl mitt eget fel då jag en gång började gräva och försöka få bort skräpet, det kom ju fram bara mera och mera. 
 
 
Tacka vet jag liljekonvaljerna och andra blommor som förskönar verkligheten lite. 
 
 
Blev en passlig bukett att sätta i den lilla arabia vasen.
 
 
Nu gäller det bara att kasta bort den äckliga kattmaten som luktar, sedan får jag njuta av liljekonvaljernas doft.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0