Favoritplatsen

Det är ingen skillnad om solen skiner eller regnet öser ner. Det är ändå min favoritplats. Varför sitta inne sommartid då man kan sitta ute? Någon enstaka mygga kanske söker sig in i paviljongen, men de är inte många. Lite kallt kanske det blir om fötterna, men det finns ju kläder. Det är ju bara mysigt med lite regnväder, ibland.
 
 
Jag ser oftast ut så här om kvällarna. Flera långärmade och en stickatröja, långa stickasockor uppdragna till knäna. Jätte snyggt, jo jag vet. Lite mindre klädsel förstås om det är varmare, men oftast blir det ju kyligare mot kvällen oberoende hur varmt det varit på dagen. Ofta är klockan tolv eller ett på natten innan vi kommer oss in, i alla fall nu i semestertider.
 
 
Vi har redan sett flera säsonger av en bra serie. Frågan är nu vilken vi ska fortsätta med. Det ska vara spänning eller komedi, dock inga "Game of thrones" serier, det är inget för oss. 
 
 
Just på den här platsen trivs jag bra. Utsikt över gården och vägen, så vi har nog lite koll på vem som åker in och ut ur byn, i alla fall kvällstid, hehe. Vi ser ju bättre nu då häcken klipptes ner, före det måste man sträcka på sig för att se vem som körde förbi.
 
Paviljongen är också Molly och Whiskas favoritställe, mjukt och skönt att ligga på sittdynorna och sova. Whiskas har flera kvällar legat i min famn då vi sett på serier, kanske hon också ville se? Molly var dock olydig en kväll och hoppade upp på paviljong taket. Hon gick så högt hon kunde innan hon kom ner igen och Johnny förde in henne. Det var ju tur att taket höll. Förhoppningsvis var det första och sista gången hon gjorde så.
 
Ja det finns helt enkelt ingen bättre plats just nu, fråga mig i vinter kanske jag säger något helt annat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0