Auktion i Harjux 11.6.2016

Äntligen ordnades årets första "riktiga" auktion. Vädret kunde kanske ha varit lite varmare, men det regnade åtminstone inte. Det var dessutom bekanta som ordnade auktionen så därför var det ännu mera intressant. Som vanligt kom vi dit just före auktionen skulle börja, men hann ändå ta en titt på sakerna innan auktionen började. Där fanns många gamla möbler och andra antika saker. En auktion helt i min smak.
 
 
 
Auktionen gick snabbt framåt, ibland till och med för snabbt. Otroligt nog var det inte så mycket folk på plats som jag trodde det skulle vara, vilket gjorde att det inte blev så höga priser. Priserna till trots ropade jag faktiskt inte in något. Ropade nog, men alltid då jag ropat så var mäklaren så snabb så han hann slå före jag ropat, så jag fick fara tomhänt därifrån. Så kan det vara. Behövde ju faktiskt ingenting heller. 
 
 
Den här "trådrullshyllan" på bilderna här ovanför skulle jag ha velat ha. Den såldes för bara 5 euro. Jag sa 6 euro, men så hann mäklaren klubba av just före. Så typiskt. Såna hyllor som brukar bli så dyra. Har alltid velat ha en sån, men det får bli en annan dag. 
 
 
Själva huset som auktionen hölls vid var också till salu, men såldes inte nu på auktionsdagen. Fin gårdsgrupp och mysigt ställe. På samma tomt fanns dock ett annat hus som inte var till salu.
 
 
Det var en njutning att köra efter den smala byvägen fram till auktionen. Många fina gamla hus fanns det att beundra.
 
 
Nu väntar vi med spänning på nästa auktion.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0