En liter blåbär och doften av älg

Igår före kvällsjobbet gick jag till skogs för att se om det fanns några blåbär att plocka. Ja det fanns nog ganska så många att plocka kan jag säga, skogen full. Vandrade runt och såg om jag skulle ha sett några kantareller också, men det gjorde jag inte, dock två hjortron som jag åt upp. Måste nog gå till hjortronskogs någon dag också, men det gör jag inte ensam, vem vet vad man stöter på i skogen. Denna gång luktade det bara älg. En liter blåbär blev det denna gång.
 
 
Det är så mycket man vill hinna göra, men så lite tid. Får hoppas att prognosen stämmer och att det blir bättre väder nu och till helgen. Har jobbat kväll igår och gör det även idag. Onsdag och torsdag har jag morgontur. Sedan är jag ledig fredag och lördag, ska först till klockan 18 på söndag. Håller tummarna för att vi får ut båten i helgen, längtar så efter att få fara ut på en långtur på havet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0