Bostadsmässan - Husets viktigaste rum

Då vi renoverade vårt hus var det klart redan från början vilket rum som är det viktigaste, vilket rum som måste bli färdigt först. Ni kan ju gissa vilket, jo bastun/badrummet förstås. Jag tycker det är intressant att se på olika bastun, men idag tycker jag dock de flesta ser ganska så likadanna ut. Bl.a. de här hittade vi på mässan.
 
Fint med upplyst stenvägg.
 
Häftig bastukamin.
 
Fint med mörkt underrede och ljus bastulave.
 
Äntligen lite runda former och inte bara fyrkantigt.
 
Mera svart och vitt.
 
Varför inte en häst i bastun?
 
Varför krångla till det?
 
Roligt med skiftande belysning. 
 
Överlag hade de inte så stora bastun, småa tyckte jag att de var och inte så påskostade som de var för några år sedan. 
 
Några häftiga badrum såg vi också, en del hade fina badkar, men var är alla inomhus bubbelpooler? Är de ute? Ja ute hade de nog bubbelpooler, så man kan nog säga att de flyttat ut. 
 
 
Vitsen med två duschar bredvid varandra har jag aldrig förstått, jag vill ju duscha själv. Men lite snyggt kan det ju nog vara.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vitsen med två duschar förstod jag inte heller förr. Nu, med barn är det super! Då får även vi vuxna lite vatten på oss när vi duschar tillsammans med barnen efter bastun. :)

Svar: Okej! Just så :) Då förstår jag att det är praktiskt, men tycker fortfarande att det är lite onödigt :).
Caroline

2016-07-27 @ 11:10:43
Postat av: Anonym

Absolut är det lite onödigt, i-lands-lyx kan man säga. :)

2016-07-27 @ 16:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0