Havrekärve och god fredagsmat

Det är inte ofta vi har ut mat åt fåglarna, men då vi här om dagen fick en havrekärve så måste vi ju såklart lägga ut den åt fåglarna. Den stod nog många dagar innanför dörren, men igår gjorde jag slag i saken och gick ut i uthuset och sökte upp höstörarna som vi haft kärvar på förut. 
 
 
Ska bli intressant att se om någon fågel vågar sig fram till kärven...eller om katterna skrämmer bort dem.
 
Igår kväll blev jag bjuden på god mat. Till förrätt delade vi på en nachotallrik, smaskens! Sedan blev det friterade bläckfiskringar, spagetti av zuccini, skaldjursröra samt baconinlindade sparris. Ovanligt men gott!  Min älskling är nog duktig på att laga mat.
 
 
Denna helg blir det jobb för min del. Har morgontur både idag och imorgon. Efter den här helgen har jag dock två hela lediga helger, i rad, inte ofta det händer.
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Mumsigt :D

Svar: Javisst var det de! :)
Caroline

2016-01-23 @ 17:28:25
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0