Fastlagsbullar Lchf

I flera dagar har jag gått och snålats över fastlagsbullar i butiken, men har inte köpt någon. Igår gjorde jag istället egna bullar. Receptet hittade jag på den här bloggen.
 
Bullar (4 st)
3 ägg
4 msk sötning (valfritt vad man vill ha)
1 dl grädde eller kokosgrädde
2 msk kokosmjöl
2 dl mandelmjöl
2.5 msk fiberhusk
2-3 tsk bakpulver
2-3 tsk kardemumma
 
Hallonfyllning
mosade hallon
lite sötning
 
Alt. Mandelmassafyllning
Rejält med inkråm (degen i bullen)
6 msk grädde
2 dl mandelmjöl (eller hälften / hälften mandelmjöl hasselnötmjöl)
3 msk sötning
 
Topping
Vispad grädde
Sukrin melis eller vanligt florsocker
 
Gör så här:
 
Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa ägg och sötning poröst. Häll sedan i alla andra ingredienser och rör om till en deg. Låt stå ca 10 min och sen formar du 4 bullar med blöta händer och lägger på plåt med bakplåtspapper.
 
Grädda i 20 min och låt sedan svalna under bakduk.
 
Gröp ur så det blir en grop i mitten av bullen. Lägg i hallon blandat med sötning. 
 
(Blanda nötmjöl med grädde och sötning, gröp ut inkråmet från bullarna och blanda ihop. Smaka av och fyll bullen med mandelmassefyllningen.)
 
Vispa grädden och spritsa ovanpå, avsluta med hatten!
 
 
Mums! Hinner nog laga fler bullar innan det är fastlagstisdag och bullens riktiga dag. 

Kommentarer
Postat av: Ulli

Bra med dig som även har glutenfria recept! Måste genast gå och baka:)

Svar: Ja gör det, hoppas de blev bra! Jag tyckte åtminstone de blev goda! :)
Caroline

2016-01-23 @ 07:22:41
Postat av: Anonym

Jo de blev lite roliga i formen men goda!

2016-01-23 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0