En dag i Seinäjoki

Idag hade jag först tänkt åka till gymmet, men bilen styrde mot Seinäjoki istället. Bäst att passa på nu då det var en lite varmare dag. Tycker inte om att köra långa sträckor då det är över -20 grader, vet ju aldrig när det kan hända något med bilen (men det vet man ju inte annars heller). 
 
På väg till Seinäjoki svängde jag som vanligt in via loppisen i Ylistaro. Där köpte jag en väska för 4 euro. Tyckte det var dags för en "ny" väska då väskan jag använder för tillfället är sönder, den ena axelremmen hålls upp med en säkerhetsnål. Då det gäller väskor är det mest slit och släng som gäller för mig. Köper absolut inga dyra väskor (fastän de skulle säkert hålla mycket längre, samt vara mer miljövänligt). Vilken färg ska det då vara på väskan, jo svart såklart. De är nog lätträknade de väskor jag har haft som inte varit svarta, svart passar med allt. 
 
 
I Seinäjoki besökte jag det nya lopptorget som öppnade för några veckor sedan. Eller ny gamla kan man också kalla det. Är YkkösBasaari som utvidgat verksamheten och flyttat till ny lokal. Nu har de visst samarbete med Combo loppisen i Vasa. De säljer också liknande inredningssaker där som på Combo. Jämfört med den gamla lokalen var loppisen nu mycket större, defenitivt bättre. Tyvärr fyndade jag inget denna gång. 
 
 
Åkte vidare till två andra lopptorg, fyndade ett par svarta byxor. Då jag nu en gång var i staden passade jag också på att vara in till Citymarket, Halpa-Halli, Minimani och Prisma också. Var på jakt efter friterade räkor, men hittade inga. Tycker för övrigt också att det är roligt att gå in till vanliga matbutiker i andra städer än Vasa, de har ju lite olika urval i olika städer. På Halpa-Halli fyndade jag några saker som jag satte i presentskåpet, hehe. Bra att ha. Snålades också över det nya muminporslinet som just kommit ut i butikerna.
 
 
Blev en riktigt avkopplande och bra dag, fastän jag inte gjorde så många loppisfynd. Nu skulle jag gärna vilja ta en loppisrunda i Björneborg, men det får bli en annan gång. 

Kommentarer
Postat av: Malena

Vet du om det kommer någon mugg i den serien? Den skulle vara fin!☺

Svar: Jo de sku va fint med en sån mugg, men tyvärr vet jag inte om de kommer nån...
Caroline

2016-01-25 @ 19:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0