Snart är det vår - det här väntar jag på

Februari börjar gå mot sitt slut, snart är den första vårmånaden här. Vintern har varit lång och mörk, ja i alla fall mörk. Nu går vi mot ljusare tider. Vad har jag för planer inför våren då? Ja, på våren händer det alltid en hel del roliga saker. Januari och februari är ganska tråkiga månader egentligen, men visst har det funnits roliga stunder dessa månader också. I mars har jag vintersemester, ser framemot en Stockholmsresa. I april är det många födelsedagar som ska firas. Då maj kommer är det ju nästan sommar och bara den saken blir man ju på gott humör av. Maj är också månaden då jag fyller år. 
 
Det här väntar jag på.
 
Vårblommor och kafferep.
 
Att få åka båt över till Stockholm.
 
Vårflödet.
 
Då det börjar grönska i blombänken.
 
Att snön ska smälta.
 
Att baka såna här godheter.
 
Svanar överallt.
 
Att få påskpynta.
 
Påskbrasan.
 
De första vårblommorna i blombänken.
 
Barmark och att sitta utomhus och läsa.
 
Knoppar som brister.
 
Massor av kalas. 

Kommentarer
Postat av: Malena

Härligt inlägg!☺Tänk att det snart är mars. Det betyder att vi överlevt ännu en vinter!☺

Svar: Tack! Jo ser framemot ljusare tider. Tog en promenad idag och njöt av solen på samma gång. Har alltid svårt att komma mig ut och gå på vintern, väntar på barmark så jag kan ta fler promenader :).
Caroline

2016-02-24 @ 10:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0