Kompressorbyte och fredag

Idag fick jag åka raka vägen hem efter nattjobbet. Blev inget gym idag. Lite synd för jag tycker ju så om fredagsjumppan. Nåja. Fick åka hem för att det skulle komma en och byta ut kompressorn i bergvärmeskåpet. Så nu sitter jag här och kan inte åka och handla före allt är fixat. 
 
 
Det syns inte på bilden, men isoleringen som varit runt kompressorn var riktigt SVART. Usch då. Tur att det inte börjat brinna. Kanske nog ett tecken på att kompressorn faktiskt har gått varm och därför inte fungerat som den ska. 
 
Vi fick inget på nån garanti då skåpet är från Sverige, men som tur har vi hemförsäkring som täcker en hel del. Lite surt känns det ju nog att behöva byta ut en kompressor efter bara 5-6 år, men vad kan man.
 
Annars så är det ganska fullt upp denna helg också. Har nästan helt ledigt, ska till natten på söndag kväll. Imorgon ska jag till Västervik och hjälpa mamma då de ska ha matgäster. Loppisbordet måste jag också hinna tömma i något skede imorgon. På söndag är det alla hjärtans dag, får se vad vi hittar på då, något gott brukar vi ju alltid äta. 
 
Får önska er alla en fortsatt trevlig fredag och en riktigt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0