Umeå planer och pyntade dörrkransar

Återgår till vardagen igen, blir jobb idag. Igår mådde jag nog mycket bättre, men kändes nog att jag inte var helt på topp, några stora mängder mat gick inte ner. Satt mest och planerade den kommande Umeå resan. Det blir nästan ett dygn i staden, men blir ändå svårt att hinna med allt som jag skulle vilja. Nå, bättre än att bara ha 4-5 timmar på sig i alla fall. Vi ska bo på ett hotell i centrum. Egentligen finns det inte så många butiker jag vill besöka i centrum, men Åhlens och Lagerhaus vill jag gärna hinna med. I Ersboda finns de flesta butiker jag vill till nämligen Myrorna, loppiset S&F, Jula, Rusta, ÖoB, röda korset loppisen och någon matbutik. Dessutom ska vi också fara en sväng via Ikea och köpcentret där bredvid. Ikea borde dock inte ta så länge att gå igenom, brukar ju bara köpa servetter eller något liknande. Vi hinner med det som vi hinner, ska försöka att inte stressa.
 
 
Här om dagen pyntade jag kransarna på dörren. De hänger ju där året runt, men till jul brukar jag knyta röda band runt kransarna. Eller ska vi säga som så, efter jul tar jag bort banden så känns kransara inte lika "juliga" längre, de är ju egentligen julkransar. I förrgår kom det också upp en ljusslinga med tillhörande "granris" runt dörren, men det får ni se en annan dag. Dessutom kom det upp en ljusslinga på terrassen och balkongen också. 
 
Nu hoppas vi på en bra torsdag!

Kommentarer
Postat av: Inger Jäderberg

Du verkar ha fullt program under Umeå vistelsen, hoppas du hinner med allt o att resan blir till belåtenhet.

Svar: Tack! Jo man måste ju passa på att shoppa då man en gång är i grannlandet :) Har alltid vissa saker jag köper med mig hem och nu blir det säkert en del julklappsshopping också. Ser förstås mest framemot loppisbesöken, skippar alla klädbutiker bara jag får gå på loppis :). Förstås ska det bli skönt med en hotellnatt också.
Caroline

2016-12-08 @ 12:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0