Två veckor kvar till jul och mera julbelysning

Fredag igen. Bara två veckor kvar till jul, nog går det snabbt! Har två lediga dagar nu, jobbar på söndagen. Har dock fullt program för dessa lediga dagar. Idag blir det gymmet och loppis, ikväll julfest från jobbet. Imorgon blir det mindre trevligt då vi ska på begravning. Jag kände inte mannen ifråga så bra så blir ju lite lättare då, men ändå sorgligt. Resten av lördagen har vi också planer men vi får se vad vi hinner med. 
 
Mera julbelysning kom som sagt upp här om dagen. Det var ju tur att Johnny hade något att pyssla med då jag låg här inne och var sjuk. 
 
 
Några tro hopp och kärlek har vi inte fått upp i fönstren i kvisten i år. Jag tror det får vara bra så här. Kan inte pynta överallt, det ska ju plockas ner sedan också. Risken finns att en del pynt hänger kvar långt in på våren. Det lysande trädet är dock inget julpynt, det får lysa vintern och våren lång.
 
 
Annars har julpyntandet lämnat lite på hälft. Var ju så bra igång där före lilla jul, men sen stannade det av. Har ännu biljardbordet fullt av julpynt som ska radas upp, eller så lägger jag dem tillbaka i skrubben. Nu då jag sitter här i soffan i vardagsrummet ser jag att det fortfarande hänger en sommargardin i fönstret mot gården, får den hänga kvar? Jag tror nästan det, vill någon byta ut den så får de göra det. Också på övrevåningen har jag en mycket somrig gardin i ett fönster, ser någon den, svar nej. Den får nog också hänga kvar. Onödigt att stressa över såna saker som ingen annan än jag själv ser. Det blir ju nog jul ändå fastän jag inte byter till julgardiner i varje fönster, ja i alla fall tror jag det, hehe. 
 
 
Även i år är det pyntat med ljusstake i föjset, ifjol poserade Molly så fint där bredvid så måste bara visa fotot igen. 
 
Det kändes lite kallare i luften där ute idag, frågan är vilka skor och vilken jacka jag ska ta på mig ikväll, men det löser väl sig förhoppningsvis senare. Nu till gymmet.
 
Önskar er alla en trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0