Jordgubbar, äpplen och tomater

Nu är det inte många dagar kvar av denna månad. Ännu blommar dock jordgubbslandet i rött efter att ha haft en paus i flera veckor. Många plantor frös ju bort i vintras, men jag kastade bort de förstörda plantorna och satte dit nya revor istället. De flesta plantorna har nog tagit sig bra och nu blommar det i rött. Lite väl sent, men då är de också en sen sort de som blommar rött. EN jordgubbe fick jag smaska i mig här om dagen.
 
 
Äpplen har vi också fått skörda, eller vad man nu säger. Nu då det stormade föll de flesta ner från trädet, så då var det bråttom att plocka upp dem innan de hann bli dåliga. Några stora mängder är det inte fråga om, men med tanke på att trädet inte är så gammalt så är det ju roligt då det helst kommer några äpplen. En del har jag ju redan hunnit äta upp också och några är kvar på trädet. På det andra äppelträdet kom det inga äppel i år, inga päron fick vi heller.
 
 
Nu kommer det körsbärstomater i rasande fart, hinner nästan inte äta upp alla. Lite tidigare skulle jag ha önskat att de hade kommit, men kan inget åt den saken. 
 
 
Ännu får vi njuta av blomsterängens blommor. I lördags då jag kom hem från jobbet stod det en sån här fin bukett på bordet.
 
 

Kommentarer
Postat av: johanna

tog 5 år innan vårt päronträd gav första skörden... har konstaterat att det ska beskäras ganska rejält också

Svar: Det har nog kommit päron på trädet förut, fastän det inte är så många år gammalt. Tydligen var det bara ett dåligt år i år...
Caroline

2016-08-30 @ 22:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0