Händer i september

Det händer faktiskt en hel del i September. Första helgen är det loppisrace som gäller. Lördagen den 3.9 ordnas det loppis både i Sundom (kl.10-16) samt i Vöråstan (kl.11-14). Hinner inte besöka båda, så då blir det nog Sundom som lockar mera. 
 
Så här såg det ut på loppisrace i Sundom ifjol.
 
 
Söndagen den 4.9  kl.12-17 ordnas det gårdsloppis på Högbacken. Får se om vi tar oss en runda där då, inget bestämt ännu. Högbacken är annars en lite okänd stadsdel för mig, sällan jag har kört runt där. 
 
Följande söndag, 11.9 ordnas det skördemarknad vid Brage gården i Vasa kl. 11-15. Något år har vi nog besökt marknaden, men det var längesedan. 
 
Lördagen den 17.9 spelar Pendulum i Rewell Center i Vasa. Ifjol var det Tungevaag & Raaban som spelade på samma ställe. Fjolårets artister lockade nog mera än årets, så jag tror nog vi skippar den konserten. De kunde ju nog ha satsat på fler artister på samma gång tycker jag.
 
 
Ingen höst utan höstmarknad på Stundars. Kan inte minnas något år som vi inte besökt marknaden, det hör bara till. I år ordnas marknaden söndagen den 18.9 med start klockan 11
 
 
Sista helgen i september ordnas det loppis i Kvevlax Uf. Det brukar vara kö in till lokalen direkt loppisen öppnar på fredagen, så blir säkert en lyckad tillställning denna gång också. Dörrarna öppnas klockan 16 fredagen den 23.9 och stänger kl.20. På lördag 24.9 är det öppet kl.10-16 och söndag 25.9 kl.11-15.
 
Så en del evenemang har jag ju att välja bland i september. Dessutom finns det också några födelsedagar att fira. En inflyttningsfest är vi också bjudna på. Gissar att det inte händer lika mycket i oktober, men redan nu har vi nog vissa planer för den månaden. Då blir det att åka på konsert till WSArena och så kanske vi åker på en kryssning, vi får se. Sedan kommer ju november och december, då vill jag åka på flera julmarknader.
 
Nu är jag förberedd för hösten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0