En kall morgon och tankar inför sommarens loppisrundor

Helgen har gått i jobbets tecken, har inte fått gjort så mycket annat. På lördagen vaknade vi upp till en kylig morgon. Fastän klockan bara var åtta och jag skulle vara på jobbet först klockan ett så måste jag bara stiga upp då solen sken så fint. Det kommer säkert fler kalla mornar ännu i vår, så några vårblommor planterar jag inte ut ännu. Det får räcka med påskblommorna som denna dag inte såg på pigga ut, men de rätade nog upp sig sedan.
 
 
Denna vecka är jag dock ledig lite mera så kanske de sista påsksakerna kommer sig i skrubben då. För tillfället är jag inne i en period då jag inte har så mycket inspiration till att göra så mycket annat än jobba, gymma, laga mat, och gå på loppis. Bra så, men då det finns så mycket annat jag egentligen skulle vilja få gjort, men det blir inte av. Nu då vårsolen lyser in ser man hur dammigt det är. Fönstren ska vi inte tala om, bäst att blunda. Har faktiskt tänkt tanken om man skulle betala någon att komma och tvätta fönstren, vem är frivillig??? Finns det något tråkigare än att tvätta fönster? Jag tycker i alla fall inte om det. Det är samma sak varje år, jag börjar med några, men sen lämnar resten. Har ju nog roligare saker att göra. Dessutom är det inte livsviktigt att fönstren är rena, men det skulle ändå kännas bra om de helst blev tvättade en gång per år. 
 
Vi får se hur det blir med fönstren, ingen har ju hittills klagat. Det är väl bara jag som ser hur smutsiga de är. Vi har ju rullgardiner, hehe. 
 
 
Nu är det bara två månader kvar tills jag får sommarsemester. Tänk, TVÅ månader! Det går snabbt. Den här tiden på året planerar jag redan i stort sett hela sommaren. Funderar ut vilka helger jag ska önska ledigt (då jag inte har semester) och sådana saker. Har redan inprickat en helg i juli då vi är bjudna på bröllop. Ska bli skoj! Varför finns det så få helger på sommaren? Känns så i alla fall. Men det beror ju förstås på att jag jobbar 1 ½ helg av 3, så då återstår det inte så många lediga helger.
 
I år har jag bestämt mig för att försöka att inte stressa upp mig över alla loppisrace som ordnas överallt, jag måste inte fara på alla. (Men de flesta). Som sagt, jag ska försöka. Ifjol blev jag nästan galen då det var loppisrace var och varannan dag som dessutom flera samma dag, det var inte bra för hälsan. I år skulle jag gärna vara med i byns loppisrace (om det ordnas något), men har ännu inte sett något datum, Ifjol kom infon ut så sent så hoppas de är ute tidigare i år. Har en hel del saker att sälja. Saker jag inte orkar släpa till något loppis.
 
Några loppisrace är dock redan inprickade i kalendern, bl.a. Petalax 14.5, Yttermalax 29.5 och Purmo 2.7. Dessutom är det ju loppis i Kvevlax Uf 15-17.4, Gerby Uf 7.5 samt megaloppis i Botniahallen 15.5. Som ni ser har jag en liten lista redan...men roligt då loppisarna börjar på våren, till hösten har man nästan tröttnat. Hoppas på en fyndrik sommar!
 
 
Ja, jag hoppas jag fyndar något annat än några kottar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0