Däckbyte och trädgårdspyssel

Igår efter nattjobbet blev det en hemmadag. Johnny bytte däck på sin bil. Konstaterade att jag måste köpa två nya sommardäck, så måste väl få det åtgärdat någongång kommande vecka.
 
 
Tog en promenad i skogen. Snart börjar det blomma där också.
 
 
Fortfarande kunde man se lite snö. Senast jag tog en promenad på ängarna där bakom skogen och sökte videkissor fanns det fortfarande mycket snö. 
 
 
Efter lite mat i magen och nedladdning av ny musik kände jag för lite frisk luft igen. Måste ju hållas vaken så jag skulle orka en till natt på jobbet. Efter en halvtimme vid blombänken hade jag fyllt en hel skottkärra med gamla blommor och annat skräp. 
 
 
Fyllde också på lite mera jord i blombänken. Bara jag har fått renast hela bänken ska jag fylla på jord överallt. Nu ser det mera ut som en mossmatta än en blombänk. På något konstigt sätt försvinner jorden någonstans. Kvar lämnar mossa och hård lerjord. Det är nog på tiden det kommer i lite ny jord så kanske blommorna växer bättre, ja man kan ju alltid hoppas på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0