Paradise hotel och gymsnack

Oj vad trött man kan vara efter första natten på jobbet efter semestern. Sover alltid dåligt då jag inte haft någon natt på länge, men som tur hade jag bara en natt. Har hunnit vara effektiv idag ändå. Blev gymmet samt butiken efter jobbet. Sedan målade jag uthuset i 1,5 timme. Nu har jag sett x antal avsnitt av Paradise Hotel Norge på Tv3 play. Blir så beroende av programmet så jag måste bara se avsnitt efter avsnitt. Ikväll kommer dessutom Sveriges Paradise hotel, kan ju inte gå och sova innan jag sett det...om jag inte somnar innan dess. 
 
 
Imorgon blir det kvällsjobb. Men före det blir det nog gymmet. Försöker pricka in tre eller fyra dagar i veckan då det blir gym, men ibland blir det bara två gånger. Beror lite på hur jag jobbar. Ibland skulle det vara kul att gå på fler gruppträningstimmar, men de går mest kvällstid. Vanligtvis tränar jag någongång mellan 9-13 eller 15-17. Sällan senare än så. Oftast blir det salen. Tränar både övre och underkropp. Vet att många delar upp övre och under så att de tränar övrekroppen en dag och undre en annan dag, men det är inget för mig. Skulle bli tråkigt. Brukar bli några kilometer på löpbandet också. Hellre springer jag på gymmet än ute i friska luften. Låter kanske konstigt, men vill inte se några andra människor då jag tränar (gäller ej på gymmet för de andra är ju också där för att träna). 5 kilometer klarar jag av, men sen tar det oftast stopp. Är ju nog lite enformigt att springa på ett band. (Dessutom har batterierna varit slut i min mp3 spelare i typ fyra månader, och jag har inte "orkat" köpa nya, hehe, jo jag vet att jag är "lat"). Tränar nog bättre med musik i öronen.
 
Varför tränar jag på gym kanske någon kan undra? Ja bra fråga. Före jag började på gym sa jag att det inte var något för mig, men fel hade jag. Började 2009 om jag inte minns fel och har testat ett flertal gym, men har fastnat för Waw Wellness Planet i Stenhaga (f.d. Lady Line). Jag tränar för att må bra, och kanske gå ner något kg eller två. Efter ett pass kan jag känna att humöret är på topp och att det känns bra i hela kroppen.
 
 
Tränar du på gym, eller är gym inget för dig? 
 
Det är ju inte direkt billigt kan jag erkänna, men då jag tog mitt medlemskap var det lite billigare så betalar lite mindre per månad än om jag skulle bli medlem idag. Jag har 20 km till gymmet så jag åker inte dit om jag inte har några andra ärenden (oftast), försöker kombinera gymbesök med mina arbetstider, gymma antingen före eller efter jobbet. Visst skulle jag spara pengar om jag inte gick på gym, men vet ju med mig själv att jag inte skulle ha tillräckligt med självdisciplin för att träna 3-4 dagar/vecka hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0