Ögonoperation och krusbärssylt

Igår var Johnny och opererade ögonen så att han inte ska behöva använda glasögon eller linser mera. En "skönhetsoperation" kan man ju också kalla det, hehe. Operationen gick bra och han ser bra nu, men sjukledigt i två dagar fick han. Därför känns det nästan som helg nu. Var riktigt förvirrad igår då jag kom till jobbet, trodde det var söndag fastän det var måndag. Får intala mig att det är tisdag idag och inte söndag igen. 
 
Blev alltså en lugn hemmadag igår efter operationen fram tills nattjobbet. Plockade lite krusbär. Eller lite och lite, allt som fanns att plocka. Tog också fram en påse med fjolårets bär ur frysen. Sedan hjälptes vi åt att koka krusbärssylt. Blev riktigt gott!
 
 
 
Hade tänkt fara till gymmet idag efter nattjobbet, men orkade inte. Vaknade med sjuk hals och snuva. Hoppas jag inte blir sjuk. Bäst att ta det lite lugnare. Borde dammsugas här hemma, kanske jag tar itu med det idag. Egentligen är jag sugen på en loppisrunda, kan hända jag hinner med en sån idag också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0