Nyheter i muminvärlden

Det är ju inte riktigt jul ännu, men med tanke på jul och julklappar drömmer jag om fler mumintallrikar. Skålar har jag så det räcker och blir över, men tallrikar skulle jag gärna ha fler av. 
 
Bilder: moomin.com
 
De här tre tallrikarna här ovan finns just nu ute i butikerna. Annars tror jag att jag har alla de andra tallrikarna som man just nu kan köpa från butiken. Visst finns det flera andra tallrikar också som jag gärna skulle vilja ha, men direkt de inte säljs i butiken mera så stiger förstås priserna. Man kan köpa nästan vad man vill på huuto.net, men då gäller det nog att vara prismedveten.
 
Här om dagen såg jag att några mumin nyheter kommit ut i hyllorna. Den röda Lilla My kannan och burken måste jag bara ha, i något skede. 
Höstens mumin nyheter är alltså dessa:
 
Bilder: moomin.com
 
Samlartallrikarna och vintermuggen vill jag förstås också ha i min samling. Skedarna och de små muggarna bryr jag mig inte om, kan ju inte samla på allt, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0