Målat färdigt för i år och doften av höst

Igår kväll målades ännu en vägg av uthuset. Jag målade klart väggen idag. Nu får det räcka med målandet av hus för i år. Tycker vi har varit duktiga (om jag får säga det själv). Vi har några uthusväggar kvar att måla, men de mest synliga är nu målade. 
 
 
Med hjälp av traktorn gick det lite behändigare att måla. Vet inte när man målat där uppe senast. Såg inte ut att ha blivit målat sedan plåttaket kom upp, men det är lite svårt att säga. Nu behöver man inte måla där uppe på många år.
 
Jag tog en promenad i jakt på kantareller, men hittade bara några små stackare. Hittade dock lite mera att fotografera.
 
 
Jag hade som vanligt sällskap i skogen. Inga katter denna gång, men ÄLGFLUGOR i massor. Usch, usch, usch! Tycker om att gå i skogen på hösten, men älgflugorna avskräcker nog mig. Plockade säkert 30 stycken från kläderna och håret efteråt. Då jag inte jagade älgflugor njöt jag av doften av höst, ja nu doftade det riktigt höst i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0