Bästa loppisrundan på länge

Blev en riktigt bra dag igår. Slutade jobbet 9 på morgonen. For hem, hoppade i duschen. Sedan satte jag mig i bilen och körde mot Seinäjoki, redo för en loppisrunda. Första stoppet blev i Ylistaro. Har blivit en vana att stanna vid loppisen på sidan av vägen. 
 
 
Fortsatte sedan till Seinäjoki där jag besökte sammanlagt 7 lopptorg. Där emellan blev det mat på Kotipizza. Man behöver ju nog få lite mat i magen om man ska orka fynda. 
 
 
Och fynda det gjorde jag. Ja inga stora saker, men lite smått och gott. Då jag inte kunde hitta fler lopptorg i Seinäjoki fortsatte jag till Lapua. Där hittade jag två loppisar. Färden fortsatte till Kauhava där jag hittade en Halpakauppa som inte var så "halpa" samt ett loppis. Lite före sju var jag hemma igen. Nöjd och glad efter en ordentlig loppisdag.  
 
Vad köpte jag då? I Ylistaro blev det en emalj muminmugg för 4€. På Fida loppisen hittade jag ett plast muminfat för 2,50€. På Fida fick man också ta så mycket bröd man ville. Tänkte först att brödet var gammalt, men nej, det var det inte. Fick dock räcka med två påsar rågrutor. 
 
 
Vanhakylän Ullakko hittade jag ett par byxor för 4€ och ett par gardiner för 4,50€. Från Joupin kirppis gick jag ut tomhänt. Hittade inte något på Ykkösbasaari och Lakeuden shoppis. Sedan var det dags att besöka två loppisar jag aldrig varit till förut. Brukar ju för det mesta skippa välgörenhets loppisar, men har konstaterat att man kan nog fynda på såna ställen också. Åkte till Ekocentret "Kaks kättä". Kom ut med ett muminpåslakan modell mindre, gav 3€ för det. Dessutom hittade jag ett till par gardiner för 5€. På Röda korsets loppis i Hyllykallio hittade jag dock ingenting.
 
 
Tunikan på bilden ovan fyndade jag redan på torsdag då jag var in svängandes till Adam och Eva i stan. Gav 2 euro för den.
 
I Lapua fyndade jag ett glas, eller glassbägare (vad det nu är?). Har två från förut så nu har vi 3. Glaset kostade hela 80 cent. Loppisen i Kauhava var ingen höjdare så där hittade jag ingenting. 
 
 
En riktigt lyckad dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0