En dag i Umeå

Igår åkte vi på en kryssning till Umeå. Maten och sällskapet var bra, men det som var mindre bra var min förkylning. Knappt någon röst och snåra pappret i högst hugg. Sjukt i halsen och hosta. Länge sedan jag varit så här förkyld.
 
 
Nåja, vädret var ju bra, det muntrade upp humöret lite. Vi fick köra av båten nästan sist av alla, men vi kom oss av båten och kunde köra raka vägen till Ersboda och Mariedal. Tiden var knapp, inte fullt fyra timmar hade vi på oss. Jag visste vilka butiker vi skulle besöka, men alla hann vi inte med. Huvudsaken vi hann med två loppisar, hehe.
 
 
Måste medge att det var en ganska stressfyll resa, inte precis någon nöjestripp. Vi fick nästan springa igenom alla butiker. Nåja inte riktigt, men nästan. Några små fynd gjorde jag nog och en hel del fick vi nog handlat. Så på inköpsfronten var allt frid och fröjd.
 
 
Sista stoppet innan vi for tillbaka till hamnen blev Strömpilen där vi sprang in via Ica och köpte det sista. Kan tala om för er att jag var totalt slut då vi kom fram till hamnen. Vet inte när jag varit så stressad senast. Förstås gjorde ju förkylningen inte saken bättre. Rekommenderar inte en kryssning till Umeå om du inte bara vill åka över på en kaffe och kanske gå i en, två butiker. Nästa gång vi åker till Umeå stannar vi över en natt. En kryssning är inte värt besväret. (Dessutom är sammanlagt 9 timmar på en båt utan underhållning ganska trist).
 
Fick ju i alla fall komma bort en stund och se något annat. Alltid roligt att åka över till Sverige. Nu ser jag framemot en mindre stressfylld resa till Tallinn i November. Tog ju i och bokade tre nätter så vi säkert inte ska behöva stressa. 
 
Vad jag fyndade på loppis får ni se en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0