Stjärnor av pappersremsor

Tänk vad man kan hitta fina saker på loppis. Igår föll min ögon på en stor stjärna gjord av pappersremsor. Tänkte nästan inte ta upp och se på den, tänkte att "den är säkert dyr", som mycket annat börjat bli på loppis. Såg t.ex. en sån där muminkakburk, ni vet de där tre som jag också har som det varit kex i. Vem skulle betala 10€! för en sådan som kostar 6 och någonting i butiken (fylld med kex då också). Kanske om 10 år, men nu, nej jag tror inte det. Nåja, jag blev förvånad då stjärnan bara kostade 5 euro. Den är ganska stor också, dock lite mindre än våra stjärnor som nu lyser i fönstren.
 
 
Den var så fint inpaketerad med notblad bakom. Nu behöver jag bara hitta ett passligt snöre samt en bra plats att hänga den på. Köpte också en påse med några mindre stjärnor. Kostade endast 3,50.
 
 
Tycker de är så fina allihopa. De mindre stjärnorna ska hänga i granen har jag tänkt. Tror inte att de är så svåra att göra de här, i alla fall inte de mindre, men då pysselandan inte faller på är det lättare att köpa färdiggjorda. 
 
En hög med några andra julgransbollar fyndades också. De var dessutom på rea. Fina med gammaldags julmotiv.
 
 
En lyckad loppisrunda!

Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så fint

Svar: Javisst :)
Caroline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0