Muminnyheter som kommer i januari 2016

På torsdagen kom nyheten upp på moomin.com, men nyheten hade redan tidigare läckt ut på muminsidor på Facebook. I januari nästa år kommer det en ny muminserie, Vänskap. Serien består av en burk (1,2 liter), en kanna (1 liter) samt en serveringsskål (23 cm). 
 
 
Kannan är ju så fin! Vet inte om det är färgerna som gör det, eller vad det är, men denna bara måste jag ha i min samling. 
 
Serveringsskålen är nästan ännu finare. Äger ingen mumin serveringsskål så denna är självklar i mitt skåp. Ni känner väl igen motiven från "Vem ska trösta knyttet"?
 
 
I serien ingår också en burk, men den tror jag faktiskt att jag klarar mig utan...så länge jag inte hittar den till specialpris någongång i framtiden, hehe.
 
 
Vad tycker ni om de nya muminprodukterna? Vilken är din favorit?
 
Alla bilder härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0