Allhelgona

Igår efter nattjobbet, for vi med Johnnys föräldrar mot Närpes för att äta vid Linds Kök. Det blev dock inte som vi tänkt oss. Parkeringen var propp full och det var fullt av folk inne i resturangen, skulle ha fått köa i en timme innan vi skulle ha fått någon mat. Istället for vi vidare mot Kristinestad där vi besökte Johnnys farmors och farfars grav.
 
 
Körde tillbaka till Närpes, men det var fortfarande mycket folk vid Linds Kök. Istället blev det mat på Teboil. Kanske inte lika mysigt och inte lika exklusivt, men mat ändå. Johnny och jag tog varsin pizza. Som vanligt blev det något fel med beställningen (som förra gången vi åt pizza där). Jag fick Johnnys fiberbotten medan han fick vanlig botten. Förra gången fick jag en vanlig pizza fast jag beställt en kotzone. 
 
Mätta i magen for vi hem igen. Sedan var det bara att sätta sig i bilen och åka runt till alla begravningsplatser med ljus. Denna gång besökte vi Kvevlax, Gamla-Vasa och Vasa begravningsplatser.
 
 
Någon hade tagit blomman som mamma planterat på mommo och moffas grav. Förstår inte hur en sån människa tänker. Så fräckt! 
 
 
Så stämningsfullt det var på begravningsplan med alla ljus. Men någon längre tid för eftertanke fanns ej. Sedan var det bara att skynda sig vidare till jobbet igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0