Uppskatta det som är gratis

Vet inte när jag senast besökte bibloteket, ja det var inte igår. Vet inte om jag ens var dit ifjol. Nåja, här om dagen gjorde jag ett besök dit. Borde nog fara dit lite oftare. Där kan man ju låna nya tidningar helt gratis! Det beror förstås på om just den nyaste finns inne för tillfället, men jag hittade en hel hög med Antikvärlden, Antik och Auktion samt Lantliv som åtminstone var årets tidningar. Så bra! Jag for inte dit bara för att låna tidningar, var nog främst för att jag ville hitta några böcker om Tyskland och Berlin. Visst, det finns internet, men jag vill bläddra i riktiga böcker också. Jag blir bara snurrig till sist om jag ska sitta och glo på datorn i flera timmar. Nej en bok är bra att ha, sedan kan man ju kolla upp sevärdheten eller vad det nu är lite närmare på nätet, få lite mera "up to date" uppgifter och såna saker. 
 
 
Nu är det bara att fortsätta planera sommarresan! Ska bli roligt att besöka Tyskland igen, senast var 2012. 
 
Lånade senaste Sophie Kinsella boken också. Har läst alla andra böcker i shopaholic serien så bara måste ju läsa den här också. De brukar vara lättlästa och roliga så ser framemot att läsa den här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0