Kladdkakemuffins

Igår kände jag för att baka något. Det blev kladdkakemuffins! Receptet hittade jag här (<--Klick).
 
Blir ca 8-9 stora muffins. Jag hade bara små muffinsformar hemma så det blev 20 småa.
 
Ingredienser:
 
4 ägg
1,5 dl vispgrädde
2 vaniljstänger (jag satte ½ tesked vaniljpulver)
200 g 70% choklad (använde stevia sötad)
200 g smör
(Mandelflisor)
 
Sätt ugnen på 225 grader (ej varmluft). Smält smöret på svag värme, smält chokladen i smöret. Vispa äggen fluffiga och häll i grädden samt vaniljpulvret, vispa smeten fluffig. Häll i chokladen och häll i formar och (strö lite mandelflisor över). Grädda i ca 10 minuter.
 
 
Tyvärr sjönk muffisarna ihop då jag tog ut dem ur ugnen. Vet inte vad jag gjorde för fel. Men smaken är väl nog den samma ändå, hehe. Blir säkert gott med en klick glass till.
 
En annan gång ska jag nog testa att sätta lite kokosmjöl eller mandelmjöl i smeten, kanske de blir mer fluffiga då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0