En nybliven student

Igår var det studentfirande som gällde. For hemifrån efter klockan 12, via Smedsby efter min syster och sedan vidare till Västervik. Blev bjuden på korvsoppa hos mamma och pappa. Sedan gick vi över till granngården, till min andra syster. Där i huset var det Jens som hade blivit student. Plockade och fixade i köket och efter en stund började gästerna anlända. Ulli hade dekorerat borden så fint, snygga servetter hade hon också hittat.
 
 
Vi hade tur med vädret. En kort regnskur kom det, men annars var det sol och relativt varmt. Dock inte så varmt så att jag skulle ha velat sitta utomhus och äta tårta. Jag höll mig mest i köket och hjälpte till där. Ett fint betyg fick studenten, en medalj och stipendium fick han också.
 
 
Ett STORT grattis än en gång till den "nybakade" studenten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0