En sväng via Seinäjoki

Idag blev det en spontan loppisrunda till Seinäjoki. Sökte efter kläder, men hittade inga. Köpte bara en "matkaopas" över Berlin. Vad heter egentligen matkaopas på svenska. Kommer inte på något bra ord. Resehandbok? Reseskildring? Ja nå en sådan bok köpte jag i alla fall. Riktigt passligt med tanke på att vi ska till Berlin i augusti. 
 
På vägen till Seinäjoki stannade jag också i Storkyro där de hade ett litet loppis som jag inte besökt tidigare. Loppiset var precis invid älven. Blev inga fynd där.
 
 
Då jag nu en gång var i Seinäjoki passade jag på att kolla om de hade några solrosfrön (alltså inte vanlig fågelmat), men det hade de inte. Inte heller i Ylistaro hittade jag några frön. Får se nu om vi alls får tag i några frön detta år, verkar omöjligt. Johnny hade beställt från Vörå, men nu skulle de inte få in dem där heller. Kanske måste så något annat på lindon framför huset då, får se.
 
På vägen hem från Seinäjoki stannade jag också vid ett loppis i Ylistaro samt vid ett i Tervajoki. Några fynd blev det inte denna gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0