Auktion i Terjärv 14.5.2015

Igår var vi på auktion till Terjärv. Inte varje dag man har vägarna förbi där. Blev lite bråttom då jag slutade jobbet klockan nio på morgonen, så hann inte se så mycket på sakerna innan auktionen började, men tio minuter innan auktionen började var vi nog på plats. Det regnade och var 4 grader, riktigt sommarväder med andra ord...eller så inte. Som tur hölls auktionen inomhus i ett stort växthus så man hölls torr om fötterna åtminstone. 
 
 
Mest intresserad var jag av muminsakerna de hade till salu, förövrigt fanns det inte något annat jag skulle ha velat ha eller behövt. Visste ju att muminsakerna skulle bli dyra, och det blev de. Några mumintavlor är jag heller inte så värst intresserad av. Visst, kommer jag över någon billigt kan jag nog köpa en, men 50, 60, 70 euro lägger jag inte ut på en liten tavla. Två mumin barnserviser såldes också, men den ena blev över 200 euro och den andra inte långt ifrån 200, lite väl mycket om man frågar mig. Två assietter, muminpappan samt mumin på is blev också ganska dyra. Blev alltså inga inköp för oss denna gång. 
 
Fler bilder från auktionen kan du se på Mias blogg.
 
 
Väntar med spänning på nästa auktion!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0