5 favoriter

Tänkte lista fem favoriter i inredningsväg här hemma. Det kan vara delar av huset eller någon möbel, helt enkelt saker som ligger mig varmt om hjärtat. De som har läst bloggen en längre tid känner säkert igen sig.
 
1. Tallriksskåpet
 
Min favoritmöblel. Verkligen ett bra auktionsinköp. För tillfället ett bra förvaringsställe för alla muminsaker.
 
 
 
2. Stockväggarna på övrevåningen
 
Jag bara älskar stockväggar. Därför har jag alltid velat ha ett gammalt hus där det finns synliga stockväggar. Skulle kunna sitta i timtal och bara beundra de fina väggarna och fundera över hur gamla de kan tänkas vara.
 
 
3. Taket på andra våningen
 
Man kan minst sagt säga att vi har ett speciellt tak på andra våningen. Tror inte det finns ett likadant någon annanstans. 
 
 
 
4. Bastun
 
Första rummet som blev färdigt i huset 2011. Fortfarande ett av de viktigaste rummen i huset. Här badar vi bastu ungefär tre gånger i veckan.
 
 
5. Lilla wc:n på övrevåningen
 
Blev precis som jag ville ha den. Lite lantlig, med en takbjälk framme i taket. Ja helt enkelt mysigt! Att kommoden som lavoaren står på, samt takbjälken och bordsskivan i hörnet är ungefär i samma färg gör också att allting matchar, det blir ett bra helhetsintryck. Att de tre sakerna skulle matcha var dock inget vi tänkte på från början, det bara blev så.
 

Kommentarer
Postat av: Imagine

Jättefina foton! Bastun blev jag speciellt imponerad av eftersom jag funderar på att renovera bastun på sommarstugan. Den är rätt stor men gammal o ful. Var har ni köpt materialet o fick ni den monterad av försäljarna? Tacksam för svar!

Svar: Tack! Virket säljs per löpmeter (från byggvaruhandeln). Var inget färdigt paket. Sambon byggde själv bastun enligt egen ritning. Finns nog säkert färdiga paket att köpa i butiken också.
Caroline

2015-05-14 @ 12:54:19
URL: http://chaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0