Sommarblommor, gurkor och tomater

Nu är äntligen sommarblommorna på plats. Men inte alla. Några amplar blev det inte. Väntar tills jag hittar några förmånliga. De brukar ju rea ut dem före midsommar om jag inte har helt fel. Det blev dock blommor till grytan samt några till blombänken vid uthusväggen.
 
 
Dessutom köpte jag två tomatplantor.
 
 
Och en gurkplanta. Hade tänkt köpa två plantor, men de hade inga vanliga gurkplantor så får köpa en sådan då jag hittar. Den ser lite hängig ut just nu, men den tar väl sig. Får se vad jag egentligen har köpt för slags planta. Babygurka står det på lappen, så får se nu då. 
 
 
På trappan har vi också några sommarblommor, de har vi fått av Johnnys mamma. Tack för det!
 
 
Ute vid vägen finns ännu några penseer kvar. Tyckte de såg så fina ut ännu, så bytte bara kruka. Den bruna plast krukan byttes till en gammal hink. Tycker det blev riktigt bra! Hinken har jag hittat nergrävd i skogen, har passligt nog något litet hål i botten så den passar perfekt som blomkruka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0