Lyxig kaffestund och några plogkäppar

Igår var en bra dag. Var via loppis samt gymmet. Fick också gjort en del inomhus. På kvällen fick jag äntligen städat ur bilen, städade Johnnys bil på samma gång. Det var faktiskt inte min bil som var "råddigast". Har varit utan ena sidospegeln (alltså själva spegelglaset) på bilen sedan i vintras nångång, men nu är glaset äntligen på plats igen. Kanske jag vågar fara och besikta bilen någon dag nu då.
 
Vi passade också på att njuta av solen, blev en lyxig kaffestund på terrassen, men prinsessbakelse och allt.
 
 
Igår klippte Johnny häcken framför terrassen. Idag har jag räfsat bort alla kvistar. Jordgubbslandet fick sig också en omgång, rensade bort revor som växte hit och dit. Dessutom klippte jag bort gräs runt hela landet. För tillfället ser det ut som om vi väntar att plogbilen ska komma, eller kanske det ser ut som om vi spelar krocket på gräsmattan. Ja vem vet vad folk som kör förbi tänker. Just nu ser det nämligen ut så här på gräsmattan. 
 
 
Plogkäpparna visar var det ska grävas. Käpparna på bild visar var växthuset ska stå (troligtvis). Det blir inte så litet kan jag säga (kan hända det blir ännu större än det här), men vilket år det blir klart kan jag inte säga. Något växthus av vanligt glas blir det inte, inte heller av plast. Så något billigt projekt är det inte, får ta den tid det tar, det blir nog säkert bra bara det blir färdigt.

Kommentarer
Postat av: linda

Ooh, blir det ett TRAKTOR VÄXTHUS 😉

Svar: Nä, blir nog ett "vanligt" växhus :)
Caroline

2015-06-30 @ 23:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0