Två liter blåbär och tusen myggor

Varför finns det myggor? Jag det kan man fråga sig. Var till skogs idag och plockade två liter blåbär. Skulle ha kunnat plocka flera liter till om det inte hade varit för myggorna, de var ju överallt. Är nog verkligen ett mygg år i år. Hade dock förberett mig och var klädd så här:
 
 
Får väl ändå räkna myggbetten imorgon. Direkt man lade ner handen och skulle plocka något bär, var de där och bet. Månne myggspray skulle ha hjälpt...jag tvivlar. Men ska nog testa det nästa gång jag går till skogs.
 
 
Vissa bär var inte riktigt färdiga, men fanns också riktigt stora som var färdiga. Ser ut att komma mycket blåbär i år.
 
 
Nu har jag en blåbärspaj i ugnen, får hoppas den blir god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0