På tal om auktioner

I dagens Vbl såg jag en annons om en auktion 18.7, såklart jobbar jag den dagen. Typiskt! Såg dessutom ut att vara en intressant auktion med allmogesaker. Nåja, får väl skicka iväg Johnny dit, men det är inte samma sak. Vi har ju inte riktigt samma smak...ibland. Den här lördagen vankas det auktion både i Övermalax och Munsala. Auktionen i Malax är det föreningen Lions som ordnar, folk har fått skänka dit saker som de säljer. Auktionen i Munsala är mera en "samlar auktion" om man ska tro på annonsen, men där säljs också allmogemöbler och porslin. Vi åker säkerligen iväg till Munsala. 
 
Auktion i Åminne ifjol.
 
 
Just nu är jag inte på jakt efter något speciellt. Det går i perioder det där med samlandet. Fast vissa saker söker jag förstås alltid efter, men är sällan jag hittar dem på någon auktion. Sådana saker är t.ex. det svarta porslinet från Riihimäki samt muminmuggar. 
 
 
Ännu har jag inte varit på någon intressant auktion i år, får se hur auktionen på lördagen blir. Har dock en tid att passa, på lördag kväll ska jag nämligen på sommarteater tillsammans med en kompis. Ja jag har bokat plats bara så du vet.

Kommentarer
Postat av: Linda

😃va bra 👍

2015-07-09 @ 20:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0