Grävningsarbete dagen lång

Igår pågick grävarbetet på gräsmattan i princip hela dagen. Från 7.30 på morgonen till 21 på kvällen. Nu är avloppstanken nergrävd och x antal stenar uppgrävda. STORA stenar dessutom. Vi trodde vi skulle klara oss utan att behöva köpa något jordlass, men icke. Måste ännu fyllas på med jord för att komma upp i rätt nivå på vissa ställen. Ett stort tack till grävmaskinisten som orkade hela dagen!
 
Så här såg det ut då jag kom hem från jobbet. På första bilden här nedan har de fyllt upp med jord i hörnet på gräsmattan där det alltid har varit lågt och vått. 
 
 
Avloppstanken var redan under jord. Nu sticker det bara upp två "brunnslock" samt två rör lite längre bort.
 
 
Idag ser det lite annorlunda ut, lite mera tillplattat. De stora stenarna är också borta (förutom de som vi redan hade på gräsmattan). Det blev riktigt bra, fastän gräsmattan försvann till stora delar. Dessutom var det här något som måste göras. Det går ju att så nytt gräs. Lägger upp efter bilder så småningom.
 
Önskar er alla en fin fredag, passa på och njut av solen och värmen! Jag tänker åka via gymmet en sväng nu på förmiddagen, sen efter sakerna till loppis och sedan jobba 14-21. En sån här dag skulle jag nog helst lägga mig på en strand med en bok i handen...men det får bli en annan dag. Efter dagens kvällstur väntar 3 lediga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0