Uppe på vinden

Ni som har följt med bloggen länge har säkert sett flera av dessa motiv. Ibland är det bara så roligt att ta med kameran och gå upp på vinden, eller andra våningen som man också kan säga. Egentligen borde jag spendera mera tid där uppe, där jag kan sitta och se på alla fina stockväggar. Någon dag ska jag nog ta med mig en bra bok och lägga mig i soffan där uppe. tänk vad mysigt det skulle vara. 
 
 
Den svarta gungstolen köpte jag i bedrövligt skick på en auktion. Den blev nästan som ny efter lite lim, spackel och färg. Lampan som lyser i bakgrunden är ett loppisfynd. Gungstolsmattan har mamma gjort.
 
 
Ljusstaken har jag gjort på en metallslöjdskurs. Var inte det lättaste, men nöjd blev jag. Tyvärr har jag inte hittat någon plats för den där nere. så den får snällt stå på övrevåningen i ett hörn.
 
 
Träsoffan har jag köpt på auktion, då var det brun med flagnande färg. Målade den vit och genast blev den mycket finare. På kudden i mitten kan du se Molly och Whiskas. 
 
 
Ljusstaken är ett loppisfynd. Skåpet och spinnrocken i bakgrunden följde med huset.
 
 
En ljuslykta, också fyndad på loppis, var annars.
 
 
Den här stolen köpte jag på gårdsloppis för några år sedan. Det var nog formen jag föll för, den är ju bara så söt fastän den inte är helt perfekt. 

Kommentarer
Postat av: Ika

Meeen sån fin gungstolsmatta!! Väldigt fina färger och mönster.

2015-01-22 @ 12:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0