Snöstorm och drivor

Igår kväll blev det en kort promenad i snöstormen. Skönt med frisk luft, men inte lika skönt med piskande snö i ansiktet. Uppfriskande var det i alla fall. 
 
 
Idag på morgonen tänkte jag nästan inte få upp dörren, det var fullt med is på utsidan. Ena delen av gården var full av drivor och på andra sidan fanns det nästan ingen snö alls. Innan vi kan ta oss från gården måste nog traktorn ut, såg att det var en stor driva ute vid vägen. Åtminstone jag vill inte lämna dit och slira.
 
 
Såå stora drivor var det egentligen inte, har nog varit med om värre, men lite spännande är det nog att se vad naturen kan ställa till med. De plogade just vägen här förbi, så synd då jag inte hann köra där före det. Ja så tänker jag ibland. Inte för att jag vill fastna, men tycker det är roligt med lite spänning i tillvaron. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0