Långtidsprojektet

Minns inte hur länge jag hållit på och virkat mormorsrutor. Flera år är det nog. Ibland virkar jag ingenting på ett halvt år, ibland virkar jag desto mera. Det går i perioder. Hittills har rutorna inte blivit till något vettigt, men nu har jag så många att det nog kan bli ett kuddöverdrag...bara jag får ihop sytt det. En filt är också pågång. Om den blir modell mindre eller större, ja det återstår att se.
 
 
Det enda som är problemet är att jag glömmer bort hur man gör mellan gångerna. Därför ser rutorna inte likadana ut om man ser riktigt noga på dem. Borde spara sidan där jag hittat beskrivning på hur man virkar dem, men nej nej, jag tror ju att jag ska minnas hur det var, men så nästa gång blir det till ingenting. Får leta upp en beskrivning igen. Får se hur länge virkandet "sitter i" denna gång, tippar på någon vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0