Ett projekt inför sommaren

Varje vår då snön smälter blir jag irriterad på allt skräp som ligger i vår skog. Visst, ingen ser skräpet förutom vi, men ändå stör det mig. Sa det förra året och säger det i år igen, nu ska det bort! Har man en gång börjat ta bort skräpet överst i högen kommer det bara fram mera och mera. Borde inte ha börjat gräva i skräphögen.
 
 
Ett alternativ kanske kunde vara att lägga löv ovanpå. Det skulle ju inte se så tokigt ut. De saker som enkelt går att ta bort och kasta kan man ju bära bort från skogen, men det skulle nog ta en evighet att få bort allt. Dessutom är det inget trevligt arbete, vem vet vad man hittar. Tror faktiskt jag ska ta en funderare över övertäckningen. Måste bara vänta tills hösten då alla löv har fallit. Förra året fick jag ihop flera skottkärror med löv, så de borde täcka ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0