Tredje advent och lucia

Nu har vi en ny vecka igen. Det börjar närma sig jul. Då många andra får julledigt väntar istället två veckor med mycket jobb för mig. Såklart är jag ledig lite emellanåt också, men i mellandagarna samt efter nyår får jag vara ledig många dagar i sträck, ser framemot det. 
 
För någon dag sedan kom julkrubban äntligen fram. Det börjar bli lite trångt, men ännu ryms den i min "muminhylla". 
 
 
Ännu har vi bara två små granar inne. Vet ännu inte om det blir att köpa en julgran eller hur vi gör. En äkta gran är dock ett måste, ingen jul utan. Men måste erkänna att det är ett stressmoment varje år. "Krantto" som jag är också. Inte lätt att hitta en gran som duger. Borde kanske fixa en flera dagar före julafton i år så slipper jag en del stress. Har ju faktiskt ledigt helgen före jul. 
 
 
Igår firade vi tredje advent och lucia. Njöt av stämningsfulla luciauppträdanden på tv. På kvällen åkte vi till Veikars skola på luciafirande. Lyssnade till luciatågets sång, köpte några lotter och varsin korv. Blev kall om fötterna, förvånad blev jag då mätaren visade -5,5 grader, kanske kylan och vintern äntligen är på kommande.
 
Önskar er en bra start på den nya veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0