Kalasdag på jobbet och julmatsfunderingar

Äntligen fredag, nästan. Eller fredag är det ju, men dagen är inte över ännu. Har ett kalas på jobbet framför mig. Får hoppas smörgåstårtorna jag beställt kommer på bestämd tid. "Champagnen" är köpt och allt annat borde också vara klart. Återstår bara att duka och ställa i ordning då jag kommer till jobbet. Visst är det roligt med kalas, men det är också mycket som ska förberedas och fixas. Idag är det dessutom sjätte arbetsdagen i rad för mig. Kommer att vara skönt med en "ledig" helg efter denna vecka. Kanske jag får lite tid att samla krafter inför kommande intensiva arbetsvecka.
 
 
Julradio.se snurrar för fullt här i huset. Försöker få lite julstämning mitt i julstressen. Någon speciell julmat behöver vi ju åtminstone inte köpa då vi knappt kommer att vara hemma under julen, men en liten kalkonbit finns nog i kylskåpet. En jul utan kalkon är ingen jul för mig, skinkan klarar jag mig utan. Jag är nöjd om jag får gravad lax, kalkon och sallad. Ingen risgrynsgröt eller lådor för mig. 
 
Vad väljer ni, skinka eller kalkon? Eller både och?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0