En bra loppisrunda

Igår bestämde jag mig för att det fick bli en ordentlig loppisrunda. Combo hade jag besökt dagen innan, så det fick bli ett besök till resterande lopptorg i staden. Att få med allting på bild var dock inte det lättaste i detta mörka väder. Så vissa bilder blev lite mörka och skuggiga.
 
I klädväg blev det en svart tröja för 2€ och en glittrig topp också den för 2€.
 
 
Kunde inte tro mina ögon då jag hittade en stor arabia skål, stor som en soppskål för bara 5€! Eller kanske det är det ett tvättfat? Den hade visserligen ett litet nagg, men ändå. Tror jag ska göra en julplantering i den. Den runda röda duken köpte jag för 3€.
 
 
Kom också hem med en annan röd duk. 3 euro fick jag ge för den också.
 
 
Har länge gått runt och sökt efter muminböcker, igår hittade jag äntligen en. 3,90€ var priset för den. Skulle vilja läsa alla muminböcker, har ju faktiskt aldrig gjort det. Den här boken på 200 sidor innehåller alla Tove Janssons bilderböcker i färg, samt berättelser och episoder ur andra muminböcker. Dessutom finns där några recept och sånger också. Har på känn jag kommer att läsa den från pärm till pärm.
 
 
Några andra muminrelaterade saker hittade jag också. Dock av plast. 2 € samt 1,50€ fick jag ge för tallrikarna. 
 
 
På tal om tallrikar så hittade jag också en arabia tallrik av serien jag samlar på. Glad blev jag då jag såg att den bara kostade 1 euro. 
 
 
Några passliga julklappar sökte sig också in i presentskåpet. Ännu är inte alla julklappar fixade, men snart.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tallriken va bäst.soppskålen också för den delen .blir fin me julblommor

Svar: Jo, tänkte jag skulle plantera en julros i den, får se hur det blir :)
Caroline

2015-12-09 @ 12:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0